Besluiten college 23 mei 2024

Hogelandster scholen omgebouwd tot woningen

Het college van B&W stemt in met de plannen om twee voormalige bassischolen om te bouwen tot woningen. Het gaat om een school in Leens en een school in Roodeschool. Het college vraagt de gemeenteraad hier positief op te adviseren. Als de raad hier mee instemt verbouwt de initiatiefnemer de voormalige Regenboogschool in Leens tot zes huurappartementen. Om de school heen komt een mooie buitenruimte en een parkeerplaats. Het pand van de voormalige openbare basisschool ‘de Roodschoul’ wordt verbouwd tot één woning.

Wethouder Eltjo Dijkhuis is blij met de plannen. “Ik hoop dat de gemeenteraad met een positief advies komt. De initiatiefnemer heeft gesproken met de omwonenden van de scholen. Zo zetten we ons, dankzij de nieuwe omgevingswet, in om de plannen met de omwonenden vorm te geven. Als college zijn wij blij dat we deze mooie plekken geschikt kunnen maken voor nieuwe woningen. De plannen voorzien in een vraag van onze inwoners."

Activiteiten collegeleden:

Leden van het college zijn aanwezig bij de volgende activiteiten (22 t/m 31 mei):

• 31 mei: Wethouder Stefan van Keijzerswaard is aanwezig bij de officiële opening van het kunstwerk bij de rotonde Mensingeweer, Wehe-den Hoorn en Leens. Dat is om 16.00 uur bij de rotonde.