Bezorgen

Vanaf 2 juni 2020 kunt u uw paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of gehandicaptenparkeerkaart laten bezorgen. Dat kost € 5,00 extra. Bezorgbedrijf AMP bezorgt het document op het adres en tijdstip van uw keuze. U moet het document zelf in ontvangst nemen. Bij een spoedaanvraag kunt u niet laten bezorgen.

Bezorgafspraak maken

  1. U gaat naar het gemeentehuis om uw paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of gehandicaptenparkeerkaart aan te vragen. Hiervoor maakt u een afspraak. Een gehandicaptenparkeerkaart kunt u ook schriftelijk aanvragen.
  2. Bij de aanvraag geeft u aan dat u uw document wilt laten bezorgen.
  3. Wij vragen uw e-mailadres of telefoonnummer en geven dat door aan bezorgbedrijf AMP.
  4. Als uw document klaar is krijgt u bericht van AMP dat u een bezorgafspraak kunt maken.
  5. U maakt de bezorgafspraak. Dat kan op 2 manieren:
    • Online: via mijnafspraak.nl.
    • Telefonisch: 030 240 8020.

De status van uw bezorging ziet u op mijnafspraak.nl of u belt met AMP.

Kosten

€ 5,00 

Bij bezorging van bijvoorbeeld 2 identiteitskaarten of paspoorten op hetzelfde moment en hetzelfde adres betaalt u 1 keer € 5,00. U betaalt de bezorgkosten bij de aanvraag.

Bezorgmomenten

  • Paspoorten, identiteitskaarten en gehandicaptenparkeerkaarten: maandag t/m vrijdag tussen 8.30 – 20.30 uur en zaterdag tussen 8.30 uur – 16.30 uur.
  • Rijbewijzen: maandag t/m vrijdag tussen 8.30 – 16.30 uur.

Afspraak wijzigen

Tot 21.00 uur op de dag vóór de bezorging kunt u uw afspraak wijzigen via mijnafspraak.nl. Of telefonisch via 030 240 8020.

Bezorging

Het document wordt alleen afgegeven aan de persoon voor wie het bestemd is. De bezorging gaat als volgt:

  1. Op de avond voor de afspraak krijgt u een e-mail of sms van AMP. Daarin staat het tijdvak van 2 uur waarbinnen de medewerker van AMP langskomt.
  2. Als de bezorger onderweg is ziet u op mijnafspraak.nl de geschatte aankomsttijd en kunt u de bezorger online volgen.
  3. Bij aankomst controleert de bezorger uw identiteit.
  4. Uw oude paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of gehandicaptenparkeerkaart levert u in. Als u dat wilt kunt u uw oude paspoort, id-kaart of gehandicaptenparkeerkaart terugkrijgen. De bezorger maakt het document dan eerst ongeldig. Oude rijbewijzen moet u altijd inleveren.
  5. U neemt uw nieuwe document persoonlijk in ontvangst. Hiervoor moet u tekenen.

Paspoorten en identiteitskaarten voor minderjarigen

  • Tot en met 17 jaar moet er een ouder of voogd aanwezig zijn bij de overhandiging van een paspoort of identiteitskaart. De minderjarige is zelf ook aanwezig.
  • De ouder of voogd identificeert zich met een geldig identiteitsbewijs.
  • Identiteitskaart: personen van 12 jaar en ouder tekenen zelf voor ontvangst. Tot en met 11 jaar tekent de ouder of voogd voor ontvangst.
  • Paspoort: voor personen tot en met 17 jaar tekent de ouder of voogd voor ontvangst.

Wie is de bezorger?

In de e-mail of SMS van AMP ziet u de naam en foto van de bezorger. Op de dag van de bezorging krijgt u van AMP informatie over de bezorger en een unieke code van uw bezorgafspraak. Als u twijfelt, kunt u de bezorger om deze code vragen.

Niet thuis

Bent u op het moment van de bezorging niet thuis? U krijgt een kaart in de brievenbus en een e-mail met het verzoek om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Na 3 keer niet thuis wordt het reisdocument bij de gemeente afgeleverd.

Meer informatie

Kijk op mijnafspraak.nl of bel met AMP: 030 240 8020.