Besluiten college 18 juli 2024

Nieuwe padelbanen voor Tennisclub Winsum

In Winsum kan straks behalve tennis ook padel gespeeld worden. Dat was een grote wens van tennisclub Winsum waar de gemeente medewerking aan verleent. Hierdoor zal er wel iets meer geluid komen. Het college heeft vandaag besloten dat dat mag. De geluidsbelasting in de avonduren mag iets hoger zijn. Hiervoor is akoestisch onderzoek uitgevoerd. De omgevingsvergunning voor het bouwen van de padelbanen heeft de gemeente al op 4 oktober 2023 verleend.

Plaatsing statushouders eerste helft 2024

De gemeente Het Hogeland heeft de taakstelling voor de plaatsing van statushouders voor de eerste helft van 2024 gehaald. De gemeente had de wettelijke verplichting om 51 personen te huisvesten. Er was nog een achterstand van 12 personen. Het is gelukt om 62 personen te plaatsen. Het grootste gedeelte van de achterstand is dus weggewerkt.

Activiteiten collegeleden (17 juli t/m 3 sep)

• 21 juli: Wethouder Eltjo Dijkhuis verricht het startschot voor de wielerronde “Rondom de bult van Usquert.” Dat is om 15.00 uur aan de Raadhuisstraat 19 in Usquert.
  • 9 augustus: Wethouder Mariette de Visser hijst de gemeentevlag tijdens de Erfgoedtour 2024 voor de Landelijke Vereniging tot Behoud van het Historisch Bedrijfsvaartuig. Dat is bij de Dampier in Zoutkamp, bij de Terra Nova, het LVBHV verenigingsschip. Tijdstip: 9.45 uur.
  • 10 augustus: Wethouder Karen Hansems verzorgt de openingshandeling van het Oogstfestival 2024 om 10.30 uur bij de Borg Verhildersum, Wierde 40, Leens.
  • 23 augustus: Burgemeester Henk Jan Bolding is aanwezig bij het 10-jarig bestaan van de Rietdiepveerdienst Aduarderzijl-Schaphalsterzijl. Dat is bij het Reitdiepveer om 12.00 uur.
  • 24 augustus: Burgemeester Henk Jan Bolding verzorgt de feestelijke opening van de Vakantieweek Uithuizermeeden. Dat is dit jaar voor de vijftigste keer. De opening vindt plaats op het Johan van Veenplein in Uithuizermeeden om 9.00 uur.